Mekaniker på Andersen Bilers autoriseret værksted

Find dit
AUTORISERET VÆRKSTED
hos Andersen Biler

Book værkstedstid nu

Læs om vores services

Autoriserede værksteder

På vores værksteder lægger vi vægt på, at kvalitet og service er i orden og til den rigtige pris. Du skal vide, at din bil er i sikre hænder, når du afleverer den på vores værksted. Derfor har vores uddannede personale altid den nyeste og nødvendige viden samt markedets bedste værkstedsudstyr. Vi samler på tilfredse kunder, hvilket betyder, at vi går op i at levere netop den service, de råd og den vejledning, som du har brug for.

Skal din bil til service eller reparation, kan det godt betale sig at vælge det bedste: Et autoriseret værksted hos Andersen Biler. For ikke alene kender vi din alt til din bil – vi elsker også alt, der skal laves ved den. Derfor har vi specialuddannede teknikere på alle vores værksteder, og vi benytter os naturligvis kun af originale reservedele. Vi står altid klar til at hjælpe dig med både små og store opgaver.

Læs om vores ydelser og services

Velkommen indenfor på et af vores nyrenoverede værksteder!

Se, hvad du bl.a. får, når du vælger et autoriseret Andersen Biler værksted.

Bremserens er vigtigt - især på el- og hybridbiler!

Velfungerende bremser er noget af det vigtigste for dig og din families sikkerhed. Se, hvorfor bremserens er vigtigt i videoen herunder.

Andersen Biler består af 14 autoværksteder, der er fordelt over hele Sjælland. Du finder os i: Ballerup, Gladsaxe, Frederikssund, Herlev, Hillerød, Holbæk, København, Roskilde, Rødovre, Taastrup og Amager. Uanset om du kører Citroën, Honda, Hyundai, Ford, Mitsubishi, Nissan, Suzuki eller Volvo har vi en ekspert på området, og af samme grund har vi autoriseret bilservice og bilreparation af netop disse otte bilmærker.

Ofte stillede spørgsmål på værkstedet

Find svar på dine spørgsmål her, eller kontakt din nærmeste forhandler her.

  • Med et besøg og en servicering på et autoriseret værksted hos Andersen Biler får du mekanikere med relevant teknisk indsigt og uddannelse, som har en dybdegående specialviden om netop dit bilmærke.

    Vi har nemlig mærkeuddannede mekanikere, der altid er opdaterede med den seneste viden fra mærket og importøren. Det betyder bl.a., at de har viden om korrekt udførelse af reparationer, da de kan trække på fælles erfaringer fra andre autoriserede værksteder i Danmark og resten af Europa.

    Vores avancerede computersystemer er i direkte forbindelse med de forskellige mærkers fabrikker i Europa, hvilket gør os i stand til at stille en præcis diagnose. Vi sparer tid ved fejlfinding, som du ellers skulle betale for, og vi har de rigtige reservedele og det nødvendige værktøj klar, når du afleverer din bil.

    Vi bruger altid originalt specialværktøj, hvilket er vigtigt, da nogle reparationer kræver specialværktøj for korrekt udførelse af reparation. Samtidig benytter vi os naturligvis kun af originale reservedele og sørger for, at alle forskrifter bliver overholdt.

  • Er der en fejl på din bil inden for garantiperioden og har du passet dine service hos et autoriseret værksted med originale reservedele, så dækker din garanti alt andet end slitage. Garantien omfatter normalt reparationer forårsaget af materiale- eller fabrikationsfejl. Disse fejl får du lavet gratis ved reparation eller ved udskiftning af de defekte dele.

    Med garantien er man sikret med minimum købelovens bestemmelser, dog kan man med nogle bilmærker være endnu bedre stillet. Du kan altid se præcist hvad din garanti dækker ved at læse i bilens service- og garantihæft. Ellers er du velkommen til at kontakte os.

  • Garantien varetages af den forhandler, hvor du har købt din bil og træder i kraft fra dens første indregistreringsdato. Som udgangspunkt har alle biler 2 års garanti, dog tilbyder nogle bilmærker en længere garantiperiode.

    Se garantiperioderne, for de 7 bilmærker som vores værksteder håndterer, her:

    Bilmærke Garantiperiode
    Citroën 2 år
    Ford 2 år
    Hyundai 5 år
    Mitsubishi 5 år/100.000 km
    Nissan 3 år/100.000 km
    Suzuki 3 år/100.000 km
    Volvo 2 år
  • Da der er en stor forskel på biler, vil det være svært at komme med en generel pris på service. Derudover kan det også ske at der kan være mere arbejde på din bil end først antaget.

    Derfor er det altid en god ide at komme ind med din bil. Vores mekanikere kan hurtigt få den undersøgt, og derefter give dig et mere præcist tilbud på service og eventuelt reparationen af din bil. Læs mere om vores service her.

  • Et serviceeftersyn koster naturligvis penge, og det kan være fristende at springe dem over, hvis man ikke lige føler, at der er noget i vejen med ens bil. Men det kan vise sig dyrere at springe serviceeftersynet over, da et sammenbrud kan ende i meget større udgifter og skade yderligere dele af bilen.

    Ved et serviceeftersyn kan eventuelle problemer blive spottet, før de reelt opstår. Det betyder både, at din bil er mere driftssikker, men også at du potentielt kan spare en del penge, da f.eks. en ødelagt tandrem kan forårsage meget mere skade end en nedslidt en, som bliver skiftet i tide.

    Udover sikkerhed og økonomi, så er et andet godt argument for at tage sin bil til serviceeftersyn i de anbefalede intervaller i din bils servicehæfte, at bilens garanti normalt kun er gyldig, hvis bilen serviceres som det står i servicehæftet.

    Nyere biler har desuden en del mere kompliceret elektronik end ældre biler, og bl.a. foretages meget fejlsøgning, målinger og indstillinger via elektronik, og det er essentielt, at dette bliver gjort helt korrekt.