PRESSEMEDDELELSE

Andersen Biler indleder strategisk samarbejde med LAKexperten

Andersen Biler har, som et naturligt led i vækststrategien, valgt at outsource autolakeringsarbejde eksklusivt til salgsselskabet Qars, et søsterselskab til LAKexperten. Qars bliver således ansvarlig for den administrative håndtering af autolakeringsarbejde for Andersen Biler, der vil blive udført af partnere i LAKexperten. Aftalen vil blive indfaset successivt i takt med Andersen Bilers gældende lak-aftaler udløber.

Andersen Biler - aktionær og strategisk partner i QLA Group
Som et naturligt led i aftalen om lakeringssamarbejdet, har Andersen Biler erhvervet aktier i koncernselskabet QLA Group A/S, der er holdingselskab for salgs-og administrationsselskabet Qars, autolakeringskæden LAKexperten og IT virksomheden Apromas.

I Andersen Biler vurderer vi, at den strategi som QLA Group bygger på, matcher vores egen strategi - udtaler direktør Martin Frykmann. Det er vigtigt for os, at vi og vores samarbejdspartnere er troværdige og arbejder i samme retning. Vi tror på, at samarbejdet imellem QLA Group og Andersen Biler vil kunne bidrage til mere effektive og rentable forretninger, ikke mindst via et øget fokus på optimering af værdikæden og en styrkelse af den tværgående processtyring og kommunikation.

LAKexperten kender vi i forvejen rigtigt godt, idet vi igennem en årrække har samarbejdet med et af kædens lakcentre. Med dét image og den profil LAKexperten har opbygget i markedet, er vi trygge ved, at de nu skal løfte vores portefølje af autolakeringsarbejde. I den forbindelse er særligt LAKexpertens store erfaringer og en målrettet strategisk fokus på optimering og effektivisering af værdikæden, af stor betydning for os. I Andersen Bilers strategi indgår også fokus på skadesarbejdet og vi er overbeviste om, at vi via samarbejdet kan realisere væsentlige synergier.

Glæde over ny strategisk samarbejdspartner
Som vi ser det er skadesbranchen på vej ind i en ny fase og det er vores klare ønske og forventning, at QLA Group skal spille en central rolle i den udvikling.

Vi er naturligvis glade for, at kunne byde Andersen Biler velkomne i QLA Group. Ikke kun som samarbejdspartner for vores nye salgsselskab Qars og LAKexpertens værksteder, men særligt fordi Andersen Biler også indtræder i ejerkredsen, som en aktiv strategisk partner – udtaler Lars Fournais, formand for QLA Group A/S.

Andersen Biler og ikke mindst personkredsen omkring Andersen Biler er meget spændende og vi forventer klart, at de som aktionærer kan bidrage til at udvikle vores koncepter og forretningsområder og gøre dem endnu mere attraktive for andre kunder og interessenter.

Kontakt for yderligere information:
Adm. dir. Martin Frykmann, Andersen biler, tlf. 7259 1400
Adm. dir. Bo Kold Søndergaard, QLA Group, tlf. 2297 3385
Salgschef Carsten Bennetsen, Qars, tlf. 2775 5898

Andersen Biler
Andersen Biler er Sjællands største bilhus med over 360 medarbejdere fordelt på 12 filialer i Storkøbenhavn, Vest- og Nordsjælland. Andersen Biler er autoriseret forhandler og servicepartner for Citroën, Ford, Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Opel og Suzuki samt autoriseret serviceværksted for Renault, Volvo og Dacia.

QLA Group
QLA Group omfatter den frivillige autolakeringskæde LAKexperten med 44 lakcentre fordelt over hele landet, Salgs- og administrationsselskabet Qars, der leverer løsninger til autoskadebranchen samt softwareudviklingsselskabet APRO􀍳 MAS, der udvikler og leverer proces- og planlægningssystemer til autoskadebranchen.

QLA Groups ejerkreds består primært af indehaverne af LAKexperten lakcentre og nu også Andersen Biler.